Friday, January 28, 2011

tv meletup

assalamualaikum..
semalam tercatat dalam sejarah la,tv kat rumah meletup.tetiba je.aduh.sabar je la.dah lah time tu ibu dan abah tak de kat rumah.cuak aku kejut adik.yang si ika ni tido tak nak bangun pulak.aishhh.nak wat macam   ni.'adik,bangunlaaa...tv terbakar'....ha.senang!terus dia bangun,tapi macam nak marah aku je.terkejut dia tengok tv tu berasap.ha baru nak percaya cakap angah...terus capai handphone call abah..abah n ibu nak balik da time tu.oke,xnak duduk dalam rumah cuak punya pasal.keluar ikut pintu dapur.gelap!peduli laa,janji nak selamat kan.sampai je kat simpang tengok rumah jiran aku semua dah bergelap.dan aku nampak laa jiran-jiran aku ni duduk berkumpul.apa lagi,join 4kaki laa(adik + aku).cerita punya cerita rupanya rumah jiran aku pun tv dia terbakar.oke.selamat.ingatkan kitaorang punca.tapi cuak tadi tak habis lagi.abah sampai pastu.terus minta kunci rumah.masalah la.tadi kitaorang keluar ikut belakang kan.sempat lagi kena marah,haha.layan laa.pastu ibu n aku buka la rumah ikut pintu belakang.masuk je rumah hangit bau.tak hilang lagi.ohhh tidak.tv aku!tak dapat diselamatkan dah...umm.lantakla janji kitaorang selamat kan.jiran rumah aku call TNB.wat aduan.yey,pastu TNB datang check..rupanya voltan terlebih...aishh sampai macam tu sekali..tapi boleh wat ganti rugi.yey,yey  baru.haha.apa pun pengalaman ni memang dasyat juga sebab aku tak pernah rasa kan.hehe.tapi alhamdulillah semua selamat

No comments:

Post a Comment